Nissan, Çin ve ABD pazarlarında yaşadığı zorluklar nedeniyle 9 bin kişiyi işten çıkaracak. Ayrıyeten üretim kapasitesini yüzde 20 azaltacak. Şirket tarafından yapılan açıklamaların akabinde Nissan payları de yüzde 10’a varan bir düşüş yaşadı.
Hisse senedi, Ağustos ayından bu yana en büyük günlük düşüşüne yanlışsız gidiyordu ve en son yüzde 6,5 gerileyerek dört yılın en düşük düzeyinin çabucak üzerinde, 383,5 yen düzeyinden süreç gördü.
Japonya’nın en büyük üçüncü araba üreticisi olan Nissan, Perşembe günü yıllık faaliyet karı varsayımını yüzde 70 oranında düşürürken net kar beklentisini büsbütün iptal etti. Şirket, yine yapılandırma çerçevesinde mali yıl sonuna kadar maliyetlerini 400 milyar yen (2,61 milyar dolar) azaltmayı hedeflediğini belirtti.
Çin’de lokal rakipler BYD ve başka üreticiler, uygun fiyatlı elektrikli ve benzin-elektrik hibrit araçlarla pazar hissesini artırırken, Nissan da bu rekabette zorlanıyor. ABD’de ise hibrit araçlara olan güçlü talebe karşın Nissan, bu segmentte kâfi model sunamıyor.
Nissan CEO’su Makoto Uchida, hibritlerin ABD pazarında beklenmedik biçimde popülerleştiğini ve yenilenmiş ana modellerin talebinin beklenenden düşük olduğunu açıkladı.
Nissan’ın yine yapılandırma süreci, 2018’de eski Lider Carlos Ghosn’un vazifeden alınması ve Renault ile olan iş birliğinin daraltılmasının akabinde şirketin işlerini canlandırma gayretlerinin son etabını temsil ediyor.
Ekonomi, Ticaret ve Sanayi Bakanı Yoji Muto, Cuma günü Nissan’a hükümet takviyesi sağlanıp sağlanmayacağına dair yorum yapmayı reddetti.
Tokai Tokyo Intelligence Laboratory analisti Seiji Sugiura, Nissan’ın ABD’deki hibrit açığını idare yanılgısı olarak kıymetlendirerek, şirketin temel olarak yeni elektrikli ve klâsik modellerin satışına bel bağladığını tabir etti.