Trafik sigortası için yeni dönem

Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SDDK) trafik sigortalarında yeni yol haritasını bugün açıklıyor.

26 MİLYON ARAÇ SAHİBİNİ YAKINDAN İLGİLENDİRİYOR

Türkiye Sigorta Birliği, TOBB Sigorta Acenteleri İcra Komitesi, TOBB Sigorta Eksperleri İcra Komitesi ve başka paydaşlarla belirlenen yeni yol haritası 26 milyon araç sahibini yakından ilgilendiren bu alandaki meseleleri çözmek için gerekli tedbirleri içerecek.

Maher Holding Sigorta Grup Başkanı Ahmet Yaşar, uzunca bir müddettir hazırlanan bu yeni çalışmayı kıymetlendirdi.

Yaşar, “Trafik sigortası bizim bir ortada yaşamamızın gerektirdiği ögelerden. Ve medeniyetin de bir modülü. Zira trafik sigortası bir sorumluluk sigortası. Artık sayıları 26 milyona yanlışsız giden araçların birbirine verecekleri ziyanlar sonrasında uygar bir biçimde ziyanlarımızı tazmin edebileceğimiz mevzuları içeriyor. Ve bu durum yalnızca sigortalılar açısından değil sigortacılar açısından da mecburî. Yani biz sigortalılar olarak, bireyler olarak kurumlar olarak, ticari işletmeler olarak araçlarımızı sigorta ettirmek zorundayız” değerlendirmesini yaptı.

YILDA SEKİZ KAZA YAPAN VAR

Trafik sigorta primlerinin geldiği nokta prestijiyle satın almada yaşanan zahmetlerin olduğunu lisana getiren Yaşar, “Sigortacılar aslında primin yükselmesinden çok mutlu olmazlar. Niçin? Zira prim giderek yükseldikçe hasar almayacağını, hasar yapmayacağını düşünen görece düzgün riskler sistemden çekilmeye başlar.

HER 100 OTOMOBİLDEN BEŞİ KAZA YAPIYOR

Öyle sürücülerimizde var ki yılda sekiz sefer kaza yapıyor. Yılda üçten fazla kaza yapan şoför sayısı bile 10 binlerle söz edilecek seviyede. Diyorlar ki zira trafik sigortalarında hasar frekansı yüzde 5. Yani her 100 otomobilden beşi kaza yapıyor. Bu türlü baktığınız vakit oran düşükmüş üzere duruyor. İşte o beş hasar bizim toplam primimizden fazla” dedi.

HASAR PRİM ORANI

Geçtiğimiz devirlerde hasar prim oranının yüzde 200’leri geçtiğini hatırlatan Yaşar, “Hasar prim oranı. Yani aldığınız her 100 liraya karşılık 200 lira hasar öder hale gelmiştik. Ana tazminatın dört katına kadar çıkabilen ek ödemeler de görüyoruz” şeklinde konuştu.

Sigorta şirketlerinin trafik tarafında kârdan vazgeçmiş durumda olduklarına vurgu yapan Ahmet Yaşar, “Ve hatta bir kısım yüzde 10’lar, yüzde 15’ler mertebesindeki ziyana da razı durumdalar. Yani biz yüzde 15 hasar primlerine fit durumdayız” şeklinde konuştu.

KEFALET SİGORTASINDA KIYMETLİ ADIMLAR

Finans sigortaları tarafında da yeni bir yol haritasının benzeri bir halde hazırlandığını belirten Ahmet Yaşar, “Yirmiden fazla olan çalışma kümesinin içerisinde finansal sigortalar çalışma kümemiz da var. O mevzudaki çalışmalar önümüzdeki günlerde açıklanacak.

Temmuz ayında kamu ihale kanununda yapılan düzenlemelerle kefalet senetleri, banka teminat mektuplarına muadil olarak kabul edilmeye başlanmıştı.

KEFALET SENETLERİ DÜZENLEME AŞAMASI

Ekimde yayımlanan KDV genel uygulama bildirisiyle biz artık vergi daireleriyle yani KDV iadelerinde icra, gümrük mevzuatında da sigorta şirketleri teminat mektubuna muadil kefalet senetleri düzenleme kademesine geldiler.

Burada birkaç teknik düzenleme daha muhtaçlık var. Onları bu çalışma kümeleri içerisinde tespit ettik ve çalışmaları tamamladık. Onu da çok kısa bir mühlet içerisinde SEDDK önderliğinde tamamlayacağız.

Burada değerli bir adım atılmış oldu. Bilhassa vergi dairesi, icra, iflas ve gümrüklerde senetlerin kullanılıyor olması çok önemli” dedi.

KAYNAK: SABAH

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir